İsmâil Bahâ SÜRELSAN SAYGI VE RAHMETLE ANIYORUZ

İsmâil Bahâ SÜRELSAN

Beni ihmal,bana isyan,beni guryan et”,
“Bir ince fidansın,eğilir bükülürsün”,
“O tebessüm  o tavırlar”,
“Yaz Günleri” ve
“Sandal”  .


Sarki Adi Guftekar
Akşam dedilerkoyda Hicaz yükselecekmiş Ersan Merhacı
Ay gülsün ufuktan sana sen bak ona gül de (RAKKASE) Hilmi Özgen-M.Karman
Baharda lâle-misâl bir kadeh al gel Rüştü Şardağ(Ömer Hayyam'dan)
Bana hep böyle cefâ etme karışmam küserim Alâeddin Öcal
Beni hicranlara terk eyleyerek gitti o yâr Mahmut Nedim Güntel
Beni ihmâl bana isyân beni giryân et Rüştü Şardağ
Bir düşün böyle mi çarpardı şu kalbim daha dün Fuat Uluç
Bir ince fidansın eğilirsin bükülürsün Gıyas Akdeniz
Bugün sensiz Meram pek neş'esiz durgun Mahmut Nedim Güntel
Bu karanlık geceler hep çile ile kalbimde dolar Ayşe Salkaya
Çekmiyor yâr-i sitemkâr hayli demdir nâzımız Hilmi Özgen
Çık balkona sen her gece imdâdıma koş gel Mahmut Nedim Güntel
Dene mızrabını mutrıb çal elin var olsun Ziyâ Eper
Denizlerin ötesinden ne kaldı beklediğin Fuat Uluç
Eğerçi köhne metâız revâcımız yoktur Nâbî-Fuat Uluç
Endâmına râm oldu gönül düştü belâya Mahmut Nedim Güntel
Etmeyin gözlerinizden bizi mahrum ne olur Mahmut Nedim Güntel
Ey her biri bir güfteye renk râyihâ olmuş Mahmut Nedim Güntel-Fuat Uluç
Ey zülfüne dil bağladığım işveli cânan M.Rüştü (Vehbizâde)
Gâh mey aradım gâh sevgili gâh san'ata hayran Hilmi Özgen
Gönlüm düşüyor çırpınarak gizli kemende (SANDAL) Turgut Tarhan
Gönül her gördüğün dildâre birden müptelâsın Hüseyin Rifat Işıl
Gözleri elâdır yeşil arası... Gıyas Akdeniz
Gözyaşlarımı uğruna tâ katre be katre Halit Uzel
Güle sor bülbüle sor hâlimi hicrânımı dinle Nâhit Hilmi Özeren
Günler nasıl olsa geçiyor fakat ermiyor geceler sona bir türlü Fuat Uluç
Her dalgası bir başka denizdik otuzüç yıl Fuat Uluç
Her dilberi sevdik neme lâzım demedik Nâil Memik
Her güzel bir başka âfet başka bir hicran bana Mahmut Nedim Güntel
Hiç bitmeyecek yol mu ki ömrün a güneş Meçhul
İltifat etmezse artık gam değil (BENLİĞİMİ SARDI) Fuat Uluç
Kimi santur'a dokunmuş kimi tanbur çalıyor Halit Uzel
Lâleler her yıl açar bak mest-i nâz hep uykuda Mahmut Nedim Güntel
Mâhuru ayırsak güzelim bence miyâna Câhit Öney
Ne olur sevgili mehtab bırakıp her sebebi... Mahmut Nedim Güntel
Nice bir eşk-i firâkınla pür olsun gözümüz Münîf Paşa
Niye taktın boynuna inciler öyle (SABAH OLACAK) Süreyyâ Gür
O tebessüm o tavırlar o levendâne hıram Bedri Ziyâ Aktuna
Ömrümde bütün sevgi sona erdi serapla Halit Uzel
Öyle zâlim ki vefâsız kahr eder âşıkı nazla Fuat Uluç
Rûhumda o mâvi bakışın yangını nerde Mahmut Nedim Güntel
Sâkîye sitem etme boşalmış diye câmın Ercüment Berker
Senin olmuş bu gönül sevgili sensiz olamaz Mustafa Salkaya
Seven yok sevdiğim dil-hûn eder çok Halit Uzel
Tutuşur duygularım saz ile oynar da elin Ayşe Salkaya
Yaz günleri en tatlı hayâller gibi geçti Mahmut Nedim Güntel
Yaz günleri gelsinde açılsın içimiz Mahmut Nedim Güntel
Yeniden eski muhabbetleri tecdîd edelim Nedîm
Yine bir bâd-ı hazan esti güzel bahçemize Mahmut Nedim Güntel
Men şüdem bende-i Rûmî-i hakîkat gû Nedim Ökmen

Yorumlar

Popüler Yayınlar